01 – Skalka

Skalka

7.-8. květen 2017

To si tak sedíme po badecu u piva a plkáme o všem možném. Z nějakého důvodu přijde na přetřes řeč o tom, že jsem byl zase jednou někde na vandru a jak to bylo bezva. Netrvá to ani dva další škopky a s Oťasem padá rozhodnutí, že teda taky někam půjdeme a když už, tak vezmeme aj děcka, ať z toho taky něco mají.

Příhodně se blíží květnové svátky a tak vybíráme termín, modlíme se za počasí a po několika plánovacích schůzích se konečně potkáváme za Záložnou. Trasa bude přiměřená a jen na jednu noc, protože je to pro každého vlastně poprvé. Spousta nemá ani řádné vybavení a tak to bude spíš testovací.

Postupně se tedy schází fotříci Oťas, Radim, Honza a já v doprovodu deseti našich potomků. Starostlivé maminy mají lehce vyděšené výrazy a svými úpěnlivými pohledy dávají nenápadné signály ratolestem, že je ještě čas vycouvat. My tyto signály naprosto suveréně ignorujeme, protože jsme přece borci a víme, co děláme, že?

Po chvíli už vyrážíme plni odhodlání směr Vítovice. Počasí nám hned ze startu zvedlo varovný prst v podobě pár kapek. To ale opravdu k přerušení expedice nestačilo, nic s čím by si pláštěnky na batohy neporadily. Za chvilku už šlapeme po polní cestě a jsme převelice rádi, že jsme šli. Po chvilce dokonce nacházíme tempo, které nám dovoluje neroztáhnout naši četu na úsek ne delší, než 250 metrů.

První krátká pauza přichází ve Vítovicích u rybníčku, kde se posilňujeme ohnivou vodou, sladkými pochutinami a někteří frajeři dokonce provádí úpravu do bojových barev pomocí růžového laku na nehty. Po chvilce už kráčíme dál do Vítovického údolí a po zelené na Panskou skálu. Tu obcházíme a míříme po neznačené cestě a posléze napříč loukou na Skalku, kterážto má několikero výhod, jako vůbec první nocoviště. Jednak je dostatečně skrytá od civilizace, mimo turistické stezky, ale hlavně je pořád relativně blízko silnice, když bychom to přece jenom potřebovali.

Večer pálíme oheň, popíjíme ohnivou vodu, plácáme se po ramenou, jak jsme skvělí fotříci a vůbec moudře hovoříme. Až na jedny spíme všichni pod širákem a noc je to parádní až do rána. Ranní káva na vařiči udělá všem dobře a pak už vyrážíme kolem habrovanského rybníčka zpět k Rousínov DC. Pravda, morálka některých ratolestí už upadá, ale nakonec zdárně docházíme a slavnostně zakončujeme opět v Záložně u piva, kde opět dochází k poplácání po ramenou.

Jsme definitivně rozhodnutí, že tohle nebylo naposledy a už vzhlížíme k další příležitosti ukázat našim ženám, jací jsme borci.

-Jim-

Trasa

Z náměstí po červené přes Vítovice na Vítovický potok.

Odtud po zelené na Panskou skálu

Od ní pře slouku na Skalku

Ze Skalky druhý den po zelené do Habrovan

Od rybníčku podél potoka do žlebu a zpátky do Rousínov DC